اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
سرخط خبرها

توضیحات وزیر نیرو درباره افت فشار آب در تهران| امیدواریم تا ساعاتی دیگر فشار آب به‌ حالت طبیعی برگردد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۹۲۶۹
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
توضیحات وزیر نیرو درباره افت فشار آب در تهران| امیدواریم تا ساعاتی دیگر فشار آب به‌ حالت طبیعی برگردد+ فیلم
وزیر نیرو درباره افت فشار آب در برخی مناطق تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اکبر محرابیان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره مشکل پیش آمده برای تأمین آب در شهر‌های تهران و کرج اظهار داشت: توده بسیار بزرگی از سنگ و گل و لای از ارتفاع بسیار بالا وارد بستر رودخانه کرج شد که ارتباط آب با شهر تهران و کرج را قطع کرد. این واقعه در پایین دست سد کرج اتفاق افتاد و ما ناگزیر بودیم مسیر ۳۰۰ متری را باز کنیم. بر این اساس، در حداقل زمان و در ۱۲ ساعت کانالی حفاری و ارتباط آب بین سد و پایین دست برقرار شد و از دوشنبه ظهر آب به سمت تهران و کرج جاری شد.

وزیر نیرو ادامه داد: به دلیل این حادثه ما با مشکل گل و لای و افزایش کدورت آب روبه‌رو شدیم که برای رفع آن نیز تلاش شد و با اقدامات صورت گرفته کدورت آب تا حدود زیادی برطرف شده است. از دیشب تصفیه خانه‌های غرب تهران همگی در مدار تولید قرار گرفته و با ظرفیت کامل آب تولید می‌کنند.

محرابیان شهروندان را به صرفه‌جویی در مصرف آب توصیه کرد تا بتوان حجم مخازنی را که در اثر این حادثه کاهش یافته‌اند، با حالت طبیعی بازگردند و گفت: ۲۰ درصد آب مصرفی در تهران از سد امیرکبیر کرج دریافت می‌شد که در لحظه اول تدابیری اندیشیده شد که ۱۴ درصد آن به روش‌های مختلف تأمین شد.

وزیر نیرو میزان کسری آب در مناطق غربی و شمالی تهران در روز‌های گذشته را چهار درصد برآورد کرد و گفت: اکنون با ظرفیت ۱۰۰ درصدی تصفیه خانه‌ها در حال تولید هستند و تلاش می‌کنیم فشار آب لحظه به لحظه افزایش یابد و فشار شبکه به حالت عادی درآید.

محرابیان از مردم خواست که در صورتی که مشکل‌شان در ساعات آینده برطرف نشده بود، با ۱۲۲ تماس بگیرند.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به وضعیت شبکه برق اظهار داشت: با آغاز فصل گرما با ناترازی حدوداً ۱۲ هزار مگاواتی روبرو هستیم. در سال ۱۴۰۰ در بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا پایان تابستان حتی گاه تا سه نوبت در روز با قطعی برق مواجه بودیم.

محرابیان با بیان اینکه امیدواریم با برنامه‌ریزی مفصلی که انجام شده و با همکاری مردم همانند سال گذشته اثرات این ناترازی به حداقل ممکن برسد، خاطرنشان کرد: تغییر ساعت کار ادارات به این دلیل بود که مصرف برق ادارات در ساعات اوج به حداقل ممکن برسد و اضافه بار را در اختیار مردم عزیز در بخش خانگی قرار دهیم که با این اقدام شاهد صرفه جویی هزار مگاواتی برق هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->